Jak przygotować chwytliwe ogłoszenie o sprzedaży mieszkania? - pytamy ekspertów

  • 23 Maj 2016
  • 6 min. czytania
  • Komentarze(0)
Zobacz, jak zainteresować osoby, które mogą kupić Twoje mieszkanie.
Jak przygotować chwytliwe ogłoszenie o sprzedaży mieszkania? - pytamy ekspertów

Przemyślane ogłoszenie to pierwszy krok do szybkiego znalezienia kupców na Twoje lokum. Wraz z ekspertami z biur nieruchomości podpowiadamy, jak zaprezentować swoje mieszkanie, by wyróżnić je na tle innych ofert.

Właśnie dowiedziałeś się, że rodzina Ci się powiększy albo zmieniłeś pracę i dojeżdżasz do niej za długo? Czas zmienić mieszkanie! Zanim jednak zaczniesz wyobrażać sobie nowe miętowe ściany albo łóżko na antresoli, musisz spełnić przykry obowiązek, czyli sprzedać nieruchomość, w której teraz mieszkasz. Spytaliśmy ekspertów zajmujących się sprzedażą domów i mieszkań, jak stworzyć ogłoszenie, które sprawi, że oddasz swoje M w dobre ręce i za odpowiednią cenę.

Krok pierwszy: przygotuj mieszkanie

Pierwsza rada może wydawać Ci się oczywista, ale jeśli się do niej nie zastosujesz, to Twoje ogłoszenie może zostać od razu skreślone. Posprzątaj mieszkanie oraz usuń niepotrzebne i zniszczone sprzęty. To spowoduje, że potencjalny kupiec będzie postrzegał Ciebie, właściciela mieszkania, jako osobą porządną i ułożoną i pomyśli, że mieszkanie także jest w dobrym stanie. Zadbaj o to, żeby okna były czyste. Nawet najładniejszy widok za oknem nie zachęci kupujących, gdy będzie przysłonięty smugami na szybie.

R E K L A M A

Jak przygotować chwytliwe ogłoszenie o sprzedaży mieszkania? - pytamy ekspertów

Pamiętaj także o zamknięciu szaf i szuflad. W łatwy i szybki sposób zapanujesz nad bałaganem. Jeśli możesz usunąć sprzęty czy meble, których nie zamierzasz sprzedawać, zrób to na czas robienia zdjęć. Daj zainteresowanym szansę wyobrażenia sobie, jak będą wyglądały ich własne przedmioty na tej przestrzeni.

Jeżeli planujesz zostawić niektóre meble, to spraw, aby spodobały się one jak największej liczbie oglądających. Najlepszym i relatywnie tanim wyjściem jest odpowiednie zaaranżowanie wnętrza. Jeżeli na przykład masz kanapę w jaskrawym kolorze, przykryj ją neutralną narzutą i udekoruj pasującymi poduszkami. Możesz także zawiesić obrazki z motywującymi hasłami albo atrakcyjnymi widokami. Usuń również swoje zdjęcia. Niech klienci będą mieli szansę wyobrazić sobie swoje powieszone na ścianach. Na koniec podstaw na stole bukiet świeżych kwiatów. Uatrakcyjnią każde pomieszczenie.

Jeśli Twoja oferta już długo wisi na portalu ogłoszeniowym bez odzewu, a Ty możesz przeznaczyć trochę więcej na promocję mieszkania, to możesz zatrudnić specjalistę. Agencje zajmujące się home stagingiem przygotują mieszkanie za Ciebie.

Krok drugi: zrób zdjęcia

Mieszkanie lśni czystością, a kwiaty pachną w wazonie? Czas na sesję zdjęciową. Specjalistki z Home Broker Kamila Osowiecka i Gabriela Kundzicz zwracają uwagę, że klient kupuje oczami. To właśnie zdjęcia przyciągają i zachęcają do zapoznania się z ofertą. Pamiętaj, żeby zdjęcia były dobrej jakości i ukazywały przestrzeń i charakter mieszkania.

Jeżeli pomieszczenie jest małe (np. łazienka), można zrobić zdjęcie z lotu ptaka. Warto także sfotografować atrakcyjne elementy dodatkowe, np. zadbaną klatkę schodową, nową fasadę budynku czy ładnie urządzony balkon – radzą Kamila Osowiecka i Gabriela Kundzicz.

A co zrobić, gdy sprzedajesz mieszkanie do generalnego remontu?

Może być to atut, ponieważ niektórzy kupujący szukają nieruchomości, które będą mogli zaaranżować po swojemu. Wtedy nie pokazuj postępów w remoncie, ale zwróć się do studia graficznego z prośbą o przygotowanie wizualizacji efektu finalnego w mieszkaniu – dodają ekspertki.

Jeśli nie masz profesjonalnego sprzętu fotograficznego albo po prostu nie wiesz, jak zrobić zdjęcia , ukazujące Twoje lokum w korzystnym świetle, to możesz zatrudnić profesjonalnego fotografa. Zadba on o odpowiednie oświetlenie i kadry.

Krok trzeci: zastanów się, komu chcesz sprzedać nieruchomość

Jest Ci raczej obojętnie, kto kupi Twoje mieszkanie, jeśli tylko zapłaci na czas, prawda? Ale przed stworzeniem ogłoszenia, warto pomyśleć o osobach, które byłyby najbardziej zainteresowane kupnem danego lokum. Masz duże mieszkanie? W ogłoszeniu napisz, że jest idealne dla rodziny z dziećmi. Mieszkasz na parterze? Wpisz, że może je zajmować osoba niepełnosprawna. Masz do sprzedania kawalerkę w centrum miasta? Podkreśl, że z mieszkania w niej będzie zadowolony student. Dzięki temu łatwiej będzie Ci pokazać walory mieszkania tak, aby zainteresowało potencjalnych kupujących.

Krok czwarty: napisz ogłoszenie

- Są dwie szkoły przygotowania ogłoszeń. Z jednej strony można opisać nieruchomość ogólnie i nie podawać zbyt wielu szczegółów, aby kupujący mieli pretekst, żeby zadzwonić i o nie zapytać. Może być to szansa na nawiązanie kontaktu, który może się przerodzić w pomyślnie sfinalizowaną transakcję. Jeśli jednak w ogłoszeniu podamy wszystkie niezbędne elementy, to skontaktują się z nami osoby, które szukają nieruchomości dokładnie takiej, jaką oferujemy, więc można sprzedać ją szybciej. – mówi Marcin Jańczuk z Metrohouse.

- Na portalach, na których można opublikować ogłoszenie, pierwszym etapem jest wypełnienie formularza, obejmującego podstawowe parametry oferty: lokalizację, metraż, liczbę pokoi, typ nieruchomości, stan techniczny. Nie musisz więc powtarzać tych informacji w opisie, ponieważ kupujący filtruje je, szukając nieruchomości, odpowiedniej dla siebie. Wiele opisów jest raczej dokumentalnych niż sprzedażowych – zwraca uwagę Marcin Jańczuk. - To oznacza, że zamiast skupiać się na walorach mieszkania czy domu, sprzedający opisuje moc pieca, odkurzacza centralnego czy szczegółowo opisuje wymiary każdego z pomieszczeń. Nie warto tym zanudzać klientów. Klienta interesuje to, czym Twoja oferta wyróżnia się od trzech innych na tym samym osiedlu. Zamiast skupiać się na banałach, opisz charakterystyczne elementy mieszkania, pokaż, że jest warte swojej ceny.

I rzecz najważniejsza, co podkreślają eksperci z Metrohouse i Home Brokera, nie koloryzuj rzeczywistości. To naturalne, że chcesz opisać swoje mieszkanie jak najlepiej, aby zainteresować nim kupujących. Jednak małe kłamstwa zawsze wyjdą na jaw przy wizycie zainteresowanych. Nie opisuj więc mieszkania w starej kamienicy jako lokalu w dobrym stanie technicznym, a tego z oknami na ruchliwą ulicę jako cichego. Gdy klienci odkryją prawdę, mogą myśleć, że coś jeszcze przed nimi ukrywasz i nie będą chętni do sfinalizowania transakcji.

Opisz stan faktyczny, ale podkreśl inne zalety lokum. Wracając do przykładu ze starą kamienicą, napisz, że to mieszkanie z klimatycznym wnętrzem lub że przynależy do niego przestronna piwnica. Gdy lokal mieści się w bloku przy ruchliwej ulicy, zaznacz, że jest w centrum, blisko rynku czy dworca PKP.

Krok piąty: bądź w kontakcie

Napisałeś już chwytliwe ogłoszenie i umieściłeś je na portalu. Co teraz? Daj szansę zainteresowanym. Nie ma nic bardziej denerwującego niż brak kontaktu ze sprzedającym, prawda? Odbieraj telefony, odpowiadaj na pytania, chętnie umawiaj się na spotkania. Pokaż, że zależy Ci na oddaniu mieszkania w dobre ręce.

Życzymy powodzenia! Niech mieszkanie przestanie być Twoim problemem, a stanie się zastrzykiem gotówki.
 

Dodano:
23 Maj 2016

Zaktualizowano:
25 Lis 2020

0 Komentarze

Wpisz komentarz (od 5 do 5000 znaków)

Dziękujemy!

Twój komentarz został dodany. Po akceptacji, zostanie wyświetlony na stronie.

Podobne artykuły